1. Marktverandering:
Hoe effectief is de gehanteerde marketingmix en in welke mate bent u in staat om de veranderingen in de markt adequaat te volgen.
2. Leiderschap:
Welke leiderschapsstijlen zijn in het bedrijf aanwezig en zijn deze voldoende in balans om de gestelde doelen keer op keer succesvol te behalen. Zijn talenten en passie afgestemd op functies en taken.
3. Strategie:
In welke mate sluit de inrichting van de werk processen, het voortbrengingsproces, key suppliers en klanten aan bij de waarde propositie. Spelen klanten en medewerkers een prominente rol als ambassadeur van de organisatie.
4. Doelstellingen:
In welke mate hebben de teamleden dezelfde doelen voor ogen en in welke mate hanteren zij dezelfde prioriteit. Hoe verhoudt zich dit tot de diverse afdelingen binnen de organisatie.
5. Verandervaardigheid:
In welke mate zijn alle elementen, vaardigheden en kennis in huis om veranderingen succesvol te laten verlopen. In welke mate heeft de organisatie een stabiele onderlaag en een flexibele bovenlaag om veranderingen in de markt commercieel te benutten.
6. Processen & Aansturing:
Zijn de werkprocessen logisch georganiseerd, zijn de activiteiten goed op elkaar afgestemd en is de samenwerking tussen afdelingen in de keten optimaal. Sturen leidinggevenden op het voorkomen van knelpunten i.p.v. het oplossen van incidenten.